Dilling: Det er ikke en turn-around opgave

Carsten Dilling får sin sag for som chef for TDC Fastnet Norden. Han mener dog, at han tidligere har haft opgaver, der har haft meget mere ”turn-around”-skær over sig.

Der venter Carsten Dilling en hård opgave som nyt medlem af TDC’s direktion, hvor han skal sikre, at det pressede forretningsben, TDC Fastnet Norden, også fremover kan bidrage med en stærk indtjening til ejerne.

Hvordan vil du karakterisere din opgave. Er det en turn-around – eller måske ligefrem en afviklingsopgave?

”Jeg ved ikke, om man kan kalde det en turn-around opgave, jeg vil sige, at de andre opgaver jeg har haft før, i Columbus IT Partner og hos Ementor, de har været mere hard core turn-around end jeg ser den her. Det her er mere en forretningsmæssig udviklingsopgave, hvor der er lavet masser af rationaliseringstiltag. Det, jeg tror vi kommer til at fokusere mere på, det er at være mere procesorienteret, hvilket skal give den effekt, at der er færre fejl og bedre kvalitet i vores leverancer,” siger Carsten Dilling til Business.dk.

”Jeg glæder mig til, at komme ind i et job, hvor der er en lidt længere horisont og hvor der er så stort et potentiale. De to tidligere job var mere pressede , der skule ske temmelig radikale ting på kort tid. Her er det en anden situation, selvom kapitalfonds-ejerskabet sætter et vist tempo over tingene,” siger Dilling.

Hvad har du egentlig prøvet før, som du kan bruge i det her job?

”Der er mange elementer i den samlede fastnetforretning, som jeg har beskæftiget mig med før. Jeg sætter mig altid over på kundens side af bordet, når jeg driver virksomhed. Så vi skal måske tænke mere kunde- og markedsdrevet. Den anden ting er, at for 8-12 år siden var jeg med til at optimere og effektivisere call centre set-up’et i IBM, som jo er en vigtig del af TDC´s forretning. Så der har jeg noget vigtig praktisk erfaring,” siger han.

”I Ementor drev jeg også nogle meget store teams af teknikere, så jeg er vant til en organisation af teknikere, der kommer ud til kunden hver dag. Men som ny direktør i en telekommunikations-virksomhed, der skal jeg igennem en hurtig indlæringskurve, det er der ingen tvivl om,” siger Carsten Dilling.