DG Media får solidt overskud

DG Media lander på et tilfredsstillende resultat på 2,4 mio. kr. Omsætningen og resultat bliver øget betydeligt i 2007, lyder beskeden fra DG Media.

Efter 6 års levetid kan DG Media nu fremlægge et solidt og meget tilfredsstilende årsresultat for 2005/06. Omsætningen er steget med 23 pct. i forhold til forrige år og ender på i alt 123 mio. kr. Og årsresultatet lander på 2,3 mio. kr. før skat.

"Resultatet er meget tilfredsstillende og viser tydeligt, at DG Media nu er solidt placeret på blad- og magasinmarkedet som Danmarks største annoncebureau", siger direktør Kristian Lautrup-Nielsen i en pressemeddelelse.

Han forventer, at både omsætning og resultat også vil "øges betydeligt" i 2007 - bureauet har allerede nu problemer med at følge med efterspørgslen.

"Vi kan konstatere en stærk stigende interesse for indgå samarbejde med DG Media omkring annoncesalg - både for nye medier og eksisterende medier. Faktisk er interessen så kraftigt at vi har problemer med at følge med ressourcemæssigt," siger direktøren

Nye områder

"Vores nuværende position og gode resultat betyder samtidig at vi nu har muligheder for at se aktivt på nye markeder og tilknyttede forretningsområder", siger Kristian Lautrup-Nielsen.

DG Media blev til i 2000 og er siden vokset til i dag at varetage annoncesalget for mere 100 blade og magasiner med samlet over 850 udgivelser årligt - eller godt 3 udgivelser om dagen.