DFDS opretter organisation med fokus på salg til passagerer

Foto: PHILIPPE HUGUEN

Rederiet DFDS opretter fra oktober i år en ny global organisation, der skal tage sig af markedsføring og salget til passagererne.

Den nye organisation skal forbedre servicen og onlineoplevelsen for passagererne, der står for omkring 20 pct. af selskabets samlede omsætning. Det oplyser rederiet i en meddelelse til fondsbørsen.

DFDS transporterer hvert år mere end 5 mio. passagerer mellem landene i Nordeuropa, og mere end 80 pct. af passagererne køber deres billetter og rejser online.

- Og efterspørgslen efter nemhed og høj kvalitet i onlinekøb og -services forudses at blive ved med at stige. Den nye organisation styrker evnen til både at imødekomme dette behov og tiltrække passagerer til rutenetværket. Hertil kommer større effektivitet, skriver selskabet i meddelelsen.

I begyndelsen af 2018 vil selskabet desuden samle de 17 nuværende hjemmesider, der er målrettet mod passagererne, på dfds.com.