Det virker, når du vil sælge

De bedste virksomheder vinder markedsandele, fordi de teknologisk er på forkant med nye produkter/ydelser. De næstbedste opgraderer deres eksisterende produkter og forbedrer derved deres position i markedet.

De bedste virksomheder er stærke til mersalg til eksisterende kunder og til at fastholde kunder, som ikke kan videreudvikles.
Læs mere
Fold sammen

Priser: Kunder og konkurrenter er voldsomt prisfokuserede. Men den billigste pris er ikke lig med succes, med mindre produktet også er konkurrencedygtigt. Virksomheder med de rette produkter til den rette pris vinder markedsandele.

Kunder: De bedste virksomheder er stærke til mersalg til eksisterende kunder og til at fastholde kunder, som ikke kan videreudvikles. Mange har øget fokus på at skaffe nye kunder. Til gengæld har de fleste virksomheder svært ved at skaffe sig af med uprofitable kunder.

Salgskompetencer: De bedste virksomheder er skarpere til forhandling og til at synliggøre værdien af ydelsen for kunden. De forstår derfor at sælge uden rabat. Sørg for at opgradere sælgernes skills og kompetencer.

Kilde; Professor Jens Geersbro, CBS