»Det sker ikke igen«

Hos modemessen CIFF i Bella Center har man ikke manipuleret med tallene. Men man har været for dårlig til at forklare dem, fortæller øverste chef i Bella-koncernen Allan Agerholm.

Allan Agerholm, CEO i Bella Center. Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

§ Kan du forstå, hvis nogen finder det mærkeligt, at I først lover at give »et reelt billede af tingenes sande tilstand« og fire dage senere kommer med tal, som igen er misvisende?

»Naturligvis. Men problemet opstår jo ved, at Bella Center ikke har brugt den fornødne tid på at forklare, hvordan man opgør tallene. Det er beklageligt, men det er sket for længe siden. Det er ikke noget, jeg kan gøre noget ved i dag – andet end at sikre fremadrettet, at det ikke sker igen,«

§ Det kan se ud, som om jeres oplysninger har haft til formål at skabe et indtryk af en mere succesfuld modeuge, end realiteterne kan bære. Har I bevidst givet misvisende oplysninger?

»Jeg kan ikke kommentere på, hvad der er foregået historisk i Bella Center andet end at forholde mig til fakta i dag. Jeg kommer ikke til at oplyse andre tal end dem, der er retvisende for forretningen. Men jeg kan konstatere, at vi oplyser tal, mens andre nægter at oplyse tal. Det sidste, synes jeg faktisk, er mere problematisk.«

§ Hvordan vil du betegne det forløb, der har været om modeugens besøgstal?

»Jeg synes, der historisk har været et uskønt forløb. Det er mig derfor magtpåliggende at sikre, at vi nu arbejder så professionelt som overhovedet muligt med at fremme modeugen og markedsføre den.«

§Hvem bærer ansvaret for forløbet?

»Som jeg sagde tidligere, så skal man, når man kommunikerer, sikre sig, at modtageren forstår, hvad man kommunikerer, og det ser ud til, at Bella Center ikke har været tydelig nok på det område.«

§ Hvilke konsekvenser får det hos jer, når en betroet direktør fremlægger tal, som viser sig at være misvisende?

»Det er naturligvis noget, som vi kommer til at arbejde med. Men det vigtigste er at sikre, at alle i butikken inklusive direktøren for CIFF har de fornødne redskaber at arbejde med, så de får de data, som de skal bruge, og som offentligheden har brug for, og det ansvar ligger hos mig.«