Designklenodie går til filmen

Georg Jensen har lanceret selskabets første online-videokampagne. Danske kreative står bag filmene, der kredser om samarbejde med Marc Newson, der blandt andet designede Apple Watch.

Georg Jensen har lanceret selskabets første online-videokampagne. Danske kreative står bag filmene, der kredser om samarbejde med Marc Newson, der blandt andet designede Apple Watch. FOTO: www.georgjensen.com
Læs mere
Fold sammen

Den 111 år gamle danskfødte designvirksomhed Georg Jensen er i tæt samarbejde med en gruppe danske kreative gået i luften med en online-videokampagne, der fortæller om Georg Jensens første nye, betydelige designersamarbejde i over 25 år.

I tre videoer fejres nemlig – godt hjulpet på vej af en poetisk sort/hvid historiefortælling – om Georg Jensens samarbejde med den industrielle designer Marc Newson. Han er måske bedst kendt for at være manden bag Apple Watch-designet.

Marc Newson er hyret af designvirksomheden til at fremstille et testel, og der er tale om et eksklusivt et af slagsen, som det tager tre sølvsmede seks måneder at fremstille. Pris? Små 125.000 dollar eller 840.000 gode danske kroner.

Kampagne video:

Bureauer, nej tak

Samarbejdet beskrives i filmene, der samtidig markerer det danske designklenodies første skridt ind i online-kampagneverdenen på egne præmisser.

Samarbejdet blev afsløret for nogle uger siden under Beijing Design Week. For at skabe en intim filmoplevelse besluttede Georg Jensen at alliere sig med billedskabere snarere end et reklamebureau.

»Som det gælder for testellet, fortjente kampagnen også tid og håndværkere. Jeg tror på, at vi ved at arbejde direkte med Oliva og Viva, og dermed droppe mellemmanden, har skabt et sjældent ærligt indhold om samarbejdet med Marc Newson,« siger David Chu, administrerende direktør for Georg Jensen.