Derfor er Berlingske med i ny mobilpakke

Det nye mobilselskab Plentis kunder får alle nyheder fra B.dk og Business.dk med i abonnementet, og der er gjort klar, så de kan gå i gang med at læse straks.

Manden bag Onfone, Morten Strunge (tv), går sammen med Fullrate-medstifter Peter Mægbæk (th) og laver et nyt teleselskab i Danmark, Plenti. Fold sammen
Læs mere
Foto: Asger Ladefoged

Når Danmarks nyeste mobilselskab, Plenti, lanceres, er Berlingske med i pakken, så mobilkunderne får fuld adgang til alt indhold på B.dk og Business.dk.

»Plentis kunder vil få ubegrænset adgang til B.dk, Business.dk og Politiko.dk. Vi vil gerne have, at vores gode indhold får en større, digital udbredelse, og at flere danskere får adgang til det og dermed lærer os at kende,« forklarer Jens Arnesen, Berlingskes direktør for bladsalg og marketing.

Samtidig bliver Berlingskes digitale nyhedsdækning en del af Plentis markedsføring.

»Vi håber selvfølgelig, at det også skaber en lyst hos læserne til at lære os at kende på andre platforme, f.eks. læse os på papir. Dette er jo et rent digitalt samarbejde,« siger Jens Arnesen.

Plentis kunder skal altså stadig tegne et separat abonnement, hvis de vil have den trykte udgave af Berlingske og/eller e-avisen.

Plenti sørger for, at mobilkunderne automatisk oprettes, så de kan logge ind og se alle artikler på B.dk, Business.dk og Politiko.dk uden at skulle gøre yderligere.

Berlingske samarbejder allerede med SAS. Flypassagererne kan gennem SAS’ mobilapplikation hente den digitale udgave af den trykte avis, altså e-avisen, når de skal ud at rejse.

»Vi har lyst til at gøre vores gode indhold tilgængeligt på nye måder og udvider derfor hele tiden distribution og salg digitalt til nye områder, ligesom for eksempel Netflix gør det,« siger Berlingskes bladsalgsdirektør.