Den Blå Avis har stor succes med gratismodel

Oplaget skal tredobles, når Den Blå Avis 1. februar kaster sig ind i gratis-krigen.

"Vi starter ud med et oplag på 140.000 af vores relancerede, gratis Blå Avis - men har absolut ambitioner om at skrue det op. Når året er omme, tror jeg, at vi ligger på 160.000 eksemplarer. Og jeg tror, vi på et tidspunkt godt kan når op i 250.000 - det mener jeg ikke er urealistisk."

Ambitionerne fejler ikke noget hos direktør og ansvarshavende på Den Blå Avis, Frank Ludvigsen, der udtaler sig til Børsen. Her erkender han, at dba.dk har haft stor succes og dermed kannabaliseret den trykte udgave af avisen.

Konkurrencen mellem print og Internettet forsvinder ikke med gratisprojektet, men Frank Ludvigsen forventer at tjene på projekterne, fordi de vil udvide markedet - både hvad angår læsere og erhvervsannoncer.

"Synergien mellem onlineavisen og den trykte vil kun blive større. Qua dba.dk kan vi tage rubrikannoncer og putte dem ind i avisen. Især på de sæsonbetonede annoncer kan vi med stor fordel trække på netudgaven."