Deal-tjeneste henter ny kapital

Den digitale iværksættervirksomhed Bownty, der samler tilbuddene fra de såkaldte dealsite, har hentet ny kapital hos Seed Capital.

Det seneste års tid er der dukket adskillige af de såkaldte deal-sites inspireret af amerikanske Groupon op på nettet. Også i Danmark er der mange aktører, der satser på forretningskonceptet, som i korte træk bygger på at lade virksomheder give brugerne af værktøjer særlige tilbud via nyhedsbrevet og sociale medier.

En af de nye deal-iværksættere er danske Bownty, der er en onlinetjeneste, der samler tilbuddene fra de øvrige aktører og dermed vil gøre det muligt for at modtage tilbuddene på en gang i stedet for via kanaler.

Ifølge virksomheden selv er der i dag flere end 100 deal-tjenester, der bruger Bownty. Og nu har iværksættervirksomheden hentet venturekapital på en halv million euro – eller omkring 3,7 millioner kroner fra Seed Capital.

Den nye kapital skal omsættes til udviklingen af platformen og til at understøtte et mere internationalt fokus, oplyser direktør for Bownty Steffen W. Frølund ifølge Seed Capitals hjemmeside

Læs også:

Hos Seed Capital beskrives deal-hjemmesiderne som en af de dominerende digitale tendenser pt. og fremhæver Bownty for at tilgå markedet med en partnerskabsstrategi, der som forretningsmodel skiller sig ud fra de øvrige aktører på deal-markedet.