DBU går til reklamefilmen

Den biografaktuelle instruktør Michael Noer fornyer DBU’s visuelle udtryk med en reklamefilm, der bringes på TV 2 op til play off-kampene mod Sverige. Se den sammenbidte film her.

For DBU har det været vigtigt at vise den nye trøje frem på en overraskende måde, hvilket Michael Noer har fortolket gennem en række dystre optagelser med fodboldøjeblikke, der projiceres direkte på spillerne for at fremhæve fokus, engagement og hjerte.     Fold sammen
Læs mere
Foto: JOHANNA LUNDBERG

Op til de to EM-gysere mod Sverige går DBU og Adidas på TV 2 med en reklame for landsholdets nye hjemmebanetrøje.

Det sker i form af en stemningsfuld reklamefilm instrueret af Michael Noer.

Han har tidligere primært gjort sig bemærket med spillefilm som fængselsdramaet ”R” og ungdomsfilmen ”Nordvest”.

Derudover er han aktuel med ”Nøgle Hus Spejl,” som har premiere i de danske biografer d. 12. november. Det skriver Markedsføring.dk.

Sammenbidte fodboldhelte

DBU-filmen har Pierre Emile Højbjerg, Niklas Bendtner og Yussuf Poulsen i front, og der bygges i reklamefilmen en intens, koncentreret og sammenbidt stemning op - et løfte om at give alt for trøjen, når skæbnen skal afgøres over to kampe.

For DBU har det været vigtigt at vise den nye trøje frem på en overraskende måde, hvilket Michael Noer har fortolket gennem en række dystre optagelser med fodboldøjeblikke, der projiceres direkte på spillerne for at fremhæve fokus, engagement og hjerte.  

Idéen er udviklet af Michael Noer, Mikkel Mo og Jonas Hartz og filmen er produceret af Circus Alphaville.

Du kan se filmen her.

Credits:

Instruktion: Michael Noer, Foto: Magnus Jønck, Klip: Thomas Daneskov, Musik: Bjarke Niemann, Producer: Morten Hoffmann Larsen