DBA satser på kendt blogger

Den Blå Avis har relanceret sin blog, som fremover skal være en vigtig kanal ud til den yngre målgruppe. Bloggen drives i samarbejde med én af Danmarks største morbloggere med forkærlighed for genbrug, Trine Maria Larsen - måske bedre kendt som Lortemor.dk.

Screenshot, www.blog.dba.dk/ Fold sammen
Læs mere

Et af danskernes foretrukne ”find en god brugt cykel eller andet”-sites - DBA - har lanceret en opgraderet version af DBA-bloggen - og det er et ganske godt eksempel på, hvordan blogs og bloggere kan være yderst værdifulde for virksomheders branding, skriver Markedsføring.dk.

Med bloggen vil DBA levere gode råd og tips om genbrugsguld, deleøkonomi og tendenser inden for upcycling til sine brugere og læsere, og den relancerede blog styres af et kendt navn i bloggerverdenen.

Hun hedder Trine Maria Larsen, men er mest kendt som indehaver af bloggen Lortemor.dk.

Ud over stor kærlighed til ord og et stærkt kendskab til blogverdenen deler Trine Maria Larsen en passion for genbrug med DBA, og hun var ikke sen til at sige ja, da DBA kontaktede hende:

- Jeg har længe gerne villet forsøge mig med mine blogger-kundskaber i en mere professionel sammenhæng. Hos DBA kan jeg netop connecte min passion for ord, æstetik og genbrug med hardcore business og marketingstrategier. Jeg bliver udfordret dagligt, og samtidig er jeg med til at løfte et større brand med en god dagsorden. Det er fedt, siger hun.

En personlig stemme

Hos DBA siger Sofie Folden Lund - kommunikationschef hos eBay, der ejer DBA og Bilbasen - at DBA med det nye initiativ gerne vil hjælpe danskerne til at få glæde af de ting, andre ikke bruger mere.

Og give tips til, hvordan man nemt og hurtigt kan gøre et kup eller få en god idé.

- Vi har været i gang med at blogge i et års tid, hvor forskellige livsstilsbloggere har bidraget til vores blog med gode idéer til genbrugsguld. Nu vil vi gerne løfte vores blog til et endnu højere niveau. Derfor har vi været igennem et re-design, hvor layout, opbygning og indhold har fået en markant opgradering, og vi er nu klar med en blog af mere professionel karakter med en personlig stemme, hvor vi kan give danskerne masser af inspiration og tips til hverdagssituationer.

En annonce hvert 10. sekund

Med 1,7 millioner unikke brugere om måneden og 14 millioner ting til salg årligt er DBA Danmarks største online markedsplads.

Og i en virkelighed, hvor der hvert 10. sekund i døgnet oprettes en ny annonce via DBA’s mobilapp, kan mængden virke uoverskuelig og enorm.

Hvad der skal virke som et slaraffenland af gode tilbud, kan virke som en uoverskuelig jungle af annoncer, hvis man ikke præcist ved, hvad man leder efter.

- Vores opgave er i høj grad at hjælpe brugerne til at se mulighederne på vores site og inspirere dem til, hvordan man får fat på netop de ting, som man går og ønsker sig. Bloggen skal indeholde det relevante indhold for den enkelte og være en guide til at se, hvad forbrugerne kan bruge, og hvordan naboens brugte kommode kan blive ens nye yndlingsmøbel. Det har vi arbejdet meget hårdt på at få frem, forklarer Sofie Folden Lund, til Markedsføring.dk.

Besøg den nye DBA-blog her.