Dansker bag stor Lego-satsning

Det amerikanske pladeselskab Warner Bros. Records satser stort på det nye pigeband L2M, der optræder i en kommende Lego Friends-film "Girlz 4 Life". Bag bandet og filmen står den aarhusianske filmmand og bureauejer Mads Munk.

Lego har et lyserødt univers, Lego Friends, der er skræddersyet til piger verden over, og inden længe pustes der endnu mere liv i universet, skriver Markedsføring.dk.

Det sker, når fem ukendte, amerikanske piger på 11 og 12 år om få måneder træder ind på verdensscenen.

Til sammen udgør pigerne: Mariangeli, McKenzie, Tati, Jenna og Lexi, nemlig den nye pigegruppe L2M, og bandets kontrakt med Warner Bros. Records i USA, som blev offentliggjort i denne uge, er pladeselskabets største økonomiske signing på verdensplan i 2015.

Pigerne er de syngende stemmer bag figurerne i den nye animerede Lego Friends-film, Girlz 4 Life, som lanceres globalt den 2. februar.

Gruppens debutsingle, "Girlz", udkommer på iTunes og via andre digitale distributører i dag.

Det er dog mindst lige så interessant, at danske kræfter er aktivt involveret i lanceringen.

Idémageren bag projektet er således den aarhusianske bureauejer Mads Munk, der ejer film- og entertainment-koncernen M2 Group.

M2 Group producerer i forvejen en række af Legos animerede serier, og Mads Munk fik derfor også rettighederne til at producere en hel animationsfilm baseret på Lego Friends-universet:

- Jeg var i Los Angeles forrige sommer og planlagde, hvordan vi kunne få den bedste lydside til den nye Lego-film. Og så kom idéen om at lave vores eget band, siger Mads Munk.

- Drømmen var at skabe noget, der var unikt, og som også kunne stå på egne ben uden for Lego-universet, lyder fortsætter Mads Munk, der hele vejen har troet så meget på ideen, at han har selv skudt et betydeligt millionbeløb i både produktionen af den nye "Girls 4 Life"-film og lanceringen af L2M.

M2s selskaber har produceret alt marketingsmateriale til den globale lanceringskampagne til Lego og Warner Bros.

- Det har været en kreativ legeplads, hvor har vi selv har skullet udvikle alt lige fra logo til uinvers, website, social media og film. Og vi har arbejdet parallelt med  til materiale til Lego og Warner Bros.' kampagner og L2Ms egen kampagne med lanceringsevent i New York og meget andet, siger Mads Munk.

- Jeg er stolt af, at vi på tværs af M2s selskaber har kompetencerne til at eksekvere fra A-Z på en global kampagne af denne størrelse. Resultatet er et rigtig stærkt koncept, hvor filmen, L2M og lanceringskampagnen spiller fantastisk sammen, så de er med til at styrke hinanden, fortsætter han.

Mads Munk har indgået et partnerskab med Creative Producer Tim Byrne, der har været med til at bringe bands som One Direction, Take That og Spice Girls samt tv-showet X-Factor frem i rampelyset.

Byrne brugte i alt seks måneder på castings med mere end 3.000 piger i USA, inden de rigtige fem piger var fundet, og L2M var klar til at gå i studiet.

Resultatet overbeviste ledelsen hos Warner Bros. Records, der har budt et tocifret millionbeløb for kontrakten med bandet. I begyndelsen af februar optræder L2M for første gang offentligt i New York.

Se musikvideoen her