Danske Netto er nummer ét i England

Forbrugere i Storbritannien har kåret danske Netto til "Årets Discounter 2009" i en undersøgelse foretaget af forbrugeranalysefirmaet him!.

Foto: Scanpix.
Læs mere
Fold sammen
1856 forbrugere deltog i kåringen, hvor de skulle give karakterer til deres "butiksoplevelse" på en given dag i de tre discountkæder, der findes i Storbritannien: Netto, Lidl og Aldi.

69 procent tildelte Netto mindst 8 ud af 10 for kvalitet, 87 procent gav kæden mindst 8 ud af 10 for "value for money", mens Nettos personale fik mindst 8 ud af 10 af 81 procent af forbrugerne.

Retail Institute Scandinavia oplyser, at hele 90 procent af kunderne vil anbefale Netto til andre. Undersøgelsen viser også, at Nettos kunder besøger butikkerne oftere end konkurrenternes kunder. Netto har været i Storbritannien i de seneste 18 år.

/ritzau/