Danske klenodier går frem på prestigefyldt liste: »Når krisen kradser, søger man tilbage i sikker havn«

I et udfordrende år er det ikoniske virksomheder som Mærsk, Danfoss og Velux, der er vinderne i erhvervslivets store popularitetskonkurrence. Ifølge eksperter i markedsføring skyldes det selskabernes tradition for at drive samfundsorienteret virksomhed og virksomhedernes fokus på aktuelle problemstillinger.

Det er store danske traditionsvirksomheder som Mærsk, Danfoss og Velux, der er blandt de store vindere i årets imageundersøgelse. Fra venstre er det topcheferne David Briggs (Velux), Søren Skou (Mærsk) og Kim Fausing (Danfoss). Joakim Rimer Rasmussen/Ritzau Scanpix, Mathias Svold og Asger Ladefoged

Når krisen kradser, søger man sikker havn.

Noget tyder på, at det gør sig gældende, når erhvervslederne skal vurdere virksomhedernes omdømme. I hvert fald er det store, ikoniske danske virksomheder som Mærsk, Danfoss og Velux, der er de store vindere i den årlige imageundersøgelse fra IFO – Instituttet for Opinionsanalyse.