Danske computer- og mobilspil satser på »dobbelt op« om fire år

3.000 ansatte skal sikre en omsætning på syv milliarder kroner hos spilproducenterne i Danmark, som oplever solid rygvind og nu tager skridt til at få flere til at arbejde i branchen.

Den danske spilbranche er på en mission – og den handler ikke alene om at udrydde onde monstre i fællesskab som her i det danske successpil »Deep Rock Galactic«. som netop har rundet et salg på ti millioner eksemplarer. Ghost Ship Games

Danske computer- og mobilspil oplever international rygvind og tager helt nye tiltag i brug for at skaffe den arbejdskraft, som på fire år skal fordoble antallet af ansatte og skrue omsætningen dobbelt op til syv milliarder kroner.

»Det er en helt vildt fantastisk tid for den danske spilbranche. Vi har en kadence, som vi ikke har haft før, og der er masser af plads til at vokse. Vi skal blive bedre til at vidensdele og lave de rigtige aftaler sammen, for det ser ud til at virke, og vi har derfor store ambitioner om at fordoble antallet af ansatte og omsætningen i 2028. De seneste fem år har vist, at det virker. Vi skal bare gøre præcis det samme,« siger Niels A. Wetterberg, administrerende direktør for brancheorganisationen Games Denmark, som samler de danske spilproducenter og -udgivere.