Danske Banks image sidder fast i mudderet

Efter halvandet år i chefstolen for Danmarks største bank, har norske Thomas Borgen ikke formået at rokke danskernes holdning til Danske Bank.

Foto: Jens Nørgaard Larsen

Efter halvandet år i chefstolen for Danmarks største bank, har norske Thomas Borgen ikke formået at rokke danskernes holdning til Danske Bank. Danske Bank erkender selv, at banken ikke er, hvor den gerne vil være i danskernes bevidsthed.

Det skriver dagbladet Børsen.

Til trods for, at et af Thomas Borgens hovedbudskaber siden sin forfremmelse til topchef har været, at Danske Bank nu skal fokusere på at være god ved sine kunder, svarer tre ud af fire adspurgte i en image-undersøgelse, at deres syn på Danske Bank ikke har ændret sig siden Borgen kom til.

- Vi er slet ikke der, hvor vi gerne vil være. Det anerkender jeg. Det kan ikke gøres med et fingerknips. Det er et langt, sejt træk, der skal til, udtaler Thomas Mitchell, direktør for privatkunder i Danske Bank, til dagbladet Børsen.

Undersøgelsen, der er foretaget af Greens analyseinstitut, viser samtidig, at kun 68 pct. af Danske Banks kunder er tilfredse eller meget tilfredse, mens det tilsvarende tal blandt andre store danske banker, som Nordea, Jyske Bank og Sydbank, er over 80 pct. De 68 pct. er dog en lille fremgang fra 63 pct. for et år siden.