Danske Bank satser en milliard på at slå Nordea

Danske Bank er fast besluttet på at overhale Nordea som erhvervslivets foretrukne samarbejdspartner.

Tonny Thierry Andersen - direktør for Danske Bank i Danmark. Fold sammen
Læs mere
Foto: Jeppe Bøje Nielsen
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Derfor har banken afsat én milliard kroner over de næste tre år til at erobre Nordeas førsteplads. Det skriver Børsen.

- Vi vil være erhvervsbank nummer et i Danmark. Vi har allerede etableret et særligt center med 100 specialuddannede erhvervsrådgivere, hvor netop de små og mellemstore virksomheder kan komme i kontakt med os fra klokken 7.30 til 18 og om torsdagen helt til kl. 21. Vi ønsker helt praktisk at give vores kunder en fordel i forhold til deres konkurrenter, når det handler om de finansielle strategier, siger Danske Banks danske direktør Thierry Andersen til Børsen.

Danske Bank skal udover personale også investere i IT-udvikling og markedsføring. Ifølge Thierry Andersen har Danske Bank ca. 80.000 mindre virksomheder som kunder og 500 nye kommer til om måneden. Han indrømmer dog også, at banken har måttet gøre op med sit imageproblem efter finanskrisen for at opnå kundernes tillid.

- Det gør ondt at sætte ord på. Men tidligere var Danske Bank nok opfattet som kompetent kombineret med en vis arrogance. Finanskrisen fjernede vel et eller andet sted noget af kompetencedelen og tilbage stod meget af et indtryk af, at vi var arrogante, Det vælger vi nu at lave om på ved helt bevidst at ændre strategien og møde vores kunder i øjenhøjde, siger han.