Danske Bank sætter rekord i kundeutilfredshed

I en ny måling fra Voxmeter får Danske Bank smæk, og aldrig før er en virksomhed blevet vurderet så dårligt af sine egne kunder, som Danske Bank bliver det.

Aldrig tidligere har Voxmeter målt så lav en kundetilfredshed som hos Danske Bank - Eivind Kolding har haft et udfordrende første år som direktør. Fold sammen
Læs mere
Foto: Thomas Lekfeldt

Samtidig ønsker næsten halvdelen af bankens kunder at skifte bank. Det skriver Jyllands-Posten.

Ud af maksimalt 11.000 point scorer Danske Bank 4.649. Banken mistede igennem 2012 næsten 100.000 privatkunder, men det er ikke bankens største bekymring, lyder det fra Voxmeter.

Danske Banks problem er, at kundetilfredsheden selv hos de gode kunder er i bund.

- Ja, vi har aldrig før set så dårlig en score - uanset hvilken branche vi taler om. Hvis Danske Bank var en virksomhed i en sektor med større kundemobilitet, ville den derfor ikke overleve særligt længe. Så alvorligt er det, siger Voxmeters administrerende direktør Christian Stjer til Jyllands-Posten.

Danske Bank ønskede ikke at kommentere undersøgelse over for Jyllands-Posten.