Danske Bank mistede 17.000 kunder i 2015

Danske Bank har fortsat ikke helt fået stoppet kundeafgangen, men den er dog blevet reduceret i forhold til de foregående år. Sidste år forlod 17.000 kunder banken.

Foto: Søren Bidstrup

Det sagde bankens administrerende direktør, Thomas Borgen, på et pressemøde efter bankens årsregnskab for 2015.

- Vi har mistet 17.000 kunder i 2015. Det er en lavere afgang end i 2014 og en endnu lavere afgang end i 2013, lød det fra Thomas Borgen, som erkendte, at banken endnu ikke er i mål på kundetilfredsheden.

På samme tid sidste år forudså Thomas Borgen ellers, at kundetilbagegangen kunne vende allerede i 2015, men det er altså ikke sket.

Selvom kunderne ikke falder fra i samme hast som tidligere, så kæmper banken fortsat med kundetilfredsheden. I Voxmeters årlige undersøgelse af kundernes syn på deres bank, ligger Danske Bank fortsat i bunden. Det på trods af, at kunderne er vilde med bankens onlineløsninger.