Danske Bank-kunder lukket ude fra netbank og Mobile Pay

En DNS-fejl har skabt store problemer for Danske Bank hjemmeside, netbank og Mobile Pay. Cirka to ud af tre kunder har siden tirsdag morgen ikke kunnet få adgang.

Danske Bank var ramt af DNS-problemer - to ud af tre kunder kunne ikke få adgang til de digitale services. Fold sammen
Læs mere
Foto: Jens Nørgaard Larsen
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Hele tirsdag morgen og formiddag har Danske Banks kunder været hårdt ramt af it-problemer. Både hjemmesiden danskebank.dk, netbanken på samme adresse, mobilbank og tabletbank har været utilgængelige for omkring to ud af tre kunder, det skriver Version2.dk

Desuden har Danske Banks betalingsløsning Mobile Pay, som over en million danskere har brugt, også været ramt af problemerne.

Danske Banks pressetjeneste oplyser til Version2, at fejlen er fundet og er ved at blive rettet. Det er en DNS-fejl, som driller og spærrer adgangen til Danske Banks tjenester for flertallet af kunderne. Nogle gange kan det hjælpe at prøve at få adgang ad forskellige kanaler, da omkring en tredjedel af kunderne altså ikke har oplevet problemet.

Om man kan få adgang eller ej kan hænge sammen med hvilken internetudbyder, man har forbindelse igennem, vurderer en Version2-læser, mens Danske Bank ikke endnu kan bekræfte, om det er korrekt.

Fejlen blev opdaget hos Danske Bank klokken 7 tirsdag morgen, men kan være opstået i løbet af natten. Det var nemlig først, da kunder henvendte sig om fejlen, at Danske Bank selv opdagede problemet, som altså er et spørgsmål om at få adgang til Danske Banks domæne på korrekt vis.

Deltag i debatten på Version2.dk