Dansk-svensk modebutik opruster til kamp mod giganter på nettet

Med nye ejere og frisk kapital om bord er den dansk-svenske tøjportal Boozt.com klar til at tage kampen op mod giganter som tyske Zalando og svenske Ellos.

Shopping på Internet. Fold sammen
Læs mere
Foto: Simon Knudsen

Virksomheden bag vil være førende i Skandinavien inden for onlinehandel med tøj, skriver Finans.

Ifølge Hermann Haraldsson, som er adm. direktør i Boozt Fashion AB, er der lagt op til øget kamp og markant konsolidering de kommende år.

»Der vil i Skandinavien kun være tre store spillere tilbage, som vi læser markedet. Og en af dem bliver os. Vi ligger nu som nummer tre og har markant vækst,« siger Boozt-direktøren.

Selskabet afsætter tøj fra op mod 300 modeproducenter og håndterer det ud fra et storlager, som er placeret nord for Helsingborg. Der er netop igangsat investeringer for mere end 100 mio. kr.

Boozt.com omsatte i 2014 for 668 mio. svenske kr. og ventes at nå 1 mia. i 2016. På bundlinjen har de to foregående år budt på millionunderskud. I 2014 alene på 71 mio. svenske kr.

Ifølge Hermann Haraldsson er kursen dog lagt, så der allerede her i 2015 kommer en positiv indtjening.

Boozt.com fik tidligere i år en kapitaltilførsel på 200 mio. kr., da bl.a. Sampension og Friheden Invest, som er storaktionær i den børsnoterede modekoncern IC Group, kom med i ejerkredsen. Den tæller også i forvejen skokoncernen Ecco.