Dansk Supermarked satser på samlemærker med dyr

Bilka og Føtex fortsætter marketing-satsningen på rabatkuponer i skikkelse af samlekort. Denne gang med samle-billeder af verdens dyr.

Under kampagnen ”Udforsk Verdens Dyr” kan du i Bilka, Føtex og Salling samle på mærker. Hovedpræmien er en safaritur til en værdi af 70.000 kroner. Fold sammen
Læs mere

Dansk Supermarkeds velkendte guldmærker må nu vige pladsen for nye samlekort med verdens dyr, skriver Markedsforing.dk.

Det sker som led i en ny loyalitetskampagne i samarbejde med Animal Planet.

Det betyder, at kunder, der handler for 100 kroner eller derover i Bilka, Føtex og Salling får udleveret fire samlekort, som det er muligt at samle i en særlig mappe, der kan købes i de to kæders varehuse.

Dermed fortsætter Dansk Supermarked ad rabatkupon-sporet med kampagnen, der hedder »Udforsk Verdens Dyr«, der afløser guldmærkerne, som angiveligt har været en stor succes for såvel Bilka og Føtex som Dansk Supermarkeds Salling-varehuse.

På de nye kort kan kunderne således finde informationer om dyr, som de kan anvende i en konkurrence på bilka.dk, hvor hovedpræmien er en safaritur til en værdi af 70.000 kroner.

Alle elsker dyr

Indkøbsdirektør Jean Ladehoff, som står i spidsen for den nye tiltag, er spændt på kampagnen.

»Vores nye loyalitetskampagne henvender sig til hele familien gennem underholdning, læring og spil. Vi håber derfor, at kunderne vil tage godt imod - og så at sige blive ”bidt” af dyrene,« siger han.

Inspiration til kampagnen er hentet hos en række udenlandske detailkæder, som har markedsført sig med lignende koncepter, hvor kunder har samlet alt lige fra dyr til Disney-figurer.

Og baggrunden for dyresatsningen er ifølge Jean Ladehoff, at det er let, for både børn og voksne at forholde sig til.

Mod slutningen af kampagnen planlæger Bilka og Føtex desuden at afholde såkaldte byttedage, hvor kunderne således får lejlighed til bytte deres kort med hinanden, og dermed kan få deres hæfter fuld.

Kampagnen kører fra 22. marts frem til 2. maj.