Dansk Supermarked ledte efter ren nethandler og fandt Wupti

Per Bank og Dansk Supermarked ledte efter en såkaldt "pure player". Med netbutikken håber Dansk Supermarked at ramme et bredere publikum.

Foto: Palle Peter Skov.
Læs mere
Fold sammen

Det var et ønske om at få en såkaldt digital »pure player« ind under koncernen, der førte til Dansk Supermarkeds handel med Wupti.com.

Det fortæller Dansk Supermarkeds administrerende direktør, Per Bank.

»Vi manglede en pure player - en spiller på markedet, som er uafhængig af de fysiske butikker, hvormed vi på den måde kan agere langt mere agilt, end vi ellers kunne,« siger Per Bank.

Tirsdag eftermiddag underskrev direktøren kontrakten, som bekræfter, at netbutikken Wupti.com nu ejes af Dansk Supermarked. Dermed har Per Bank og Dansk Supermarked fået sin »pure player« og tager et stort skridt inden for e-commerce.

Købet af Wupti.com forventes at skabe en større rækkevidde hos de danske forbrugere, end Dansk Supermarked er i stand til med Bilka.dk og Føtex.dk.

»På Bilka.dk adresserer vi meget Bilkas eksisterende kunder i butikken, og med Wupti rammer vi en meget bredere del af den danske befolkning,« siger Kenneth Nielsen, Executive Vice President for E-Commerce & Digital i Dansk Supermarked.

Samtidig lyder det fra Kenneth Nielsen, at Dansk Supermarked med flere varer kan gøre Wupti.com mere relevant for forbrugerne.

Dansk Supermarked har hidtil ikke helt fundet sine ben i digital handel. Med Føtex.dk, Bilka.dk og Wupti.dk ser det nu imidlertid ud til, at forbrugernes stigende handel på digitale platforme tages alvorligt hos Dansk Supermarked.

»Vi har i Dansk Supermarked en klar ambition om at blive førende indenfor e-commerce, og med opkøbet af Wupti.com foretager vi et gearskifte online,« siger Per Bank.

Wupti.com har cirka 250.000 kunder. Virksomheden har eksisteret siden 2006.