Dansk Supermarked køber Wupti.com

Dansk Supermarked køber netbutikken Wupti.com og tager dermed et stort skridt ind i den digitale virkelighed.

Den fynske milliardær Niels Thorborg har solgt Wupti.com til dansk Supermarked. Fold sammen
Læs mere
Foto: Mads Nissen

Dansk Supermarked taget et digitalt strategisk træk med købet af netbutikken Wupti.com.

Wupti.com er drevet af selskabet 3C Retail, som er ejet af Niels Thorborg, og Dansk Supermarked har overtaget 100 procent af Wupti.com. 3C Retail står også bag L'easy og Inspiration.

Dansk Supermarkeds administrerende direktør, Per Bank, har tidligere givet udtryk for sin ambition om at blive førende inden for e-commerce, og med Wupti.com tager Danmarks største detailhandelsvirksomhed endnu et skridt i den digitale retning.

»Med de synergier, der er mellem Wupti.com og vores eksisterende onlinebutikker, herunder Bilka.dk, har vi potentialet til at udvikle begge dele markant de kommende år,« siger Per Bank i en meddelelse fra Dansk Supermarked.

Wupti.com fortsætter sit brand.

»Som dansk virksomhed er vi i Dansk Supermarked optaget af at være med til at opbygge den hjemlige e-handel. Købet af Wupti.com understreger vores ambition om at tilbageerobre noget af den omsætning, der i dag forsvinder ud af landet til udenlandske netbutikker,« siger Per Bank.

Wupti.com blev etableret i 2006 som en af de første rendyrkede netbutikker i Danmark. Milliardæren Niels Thorborg siger i en pressemeddelelse, at forhandlingsforløbet med Dansk Supermarked har været »kort og intenst«.

»Vi er meget stolte over at have været med til at udvikle en af dansk e-handels stærkeste platforme, og vi ser Dansk Supermarked som den helt rette ejer for wupti.com at videreudvikle sig hos,« siger Niels Thorborg.