Dansk stjerneiværksætter kaster sin kærlighed på skræddersyede T-shirts

Morten Strunge, der står bag kæmpesucceserne Onfone og Mofibo, har sammen med den tidligere Pandoradirektør Thomas Ryge meldt sig som investor i tøjvirksomheden Son of a Tailor.

Morten Strunge har de seneste fem år indkasseret et trecifret millionbeløb - to gange - i forbindelse med salg af virksomheder, han selv har startet op. Nu er det hans tur til at være investoren. Fold sammen
Læs mere
Foto: Mathias Løvgreen Bojesen

Man kan dårligt bebrejde folkene bag webbutikken Son of a Tailor, hvis de den kommende tid vil føle et vist pres for at levere.

Forretningen, der sælgerskræddersyede t-shirts over nettet, rummer tilsyneladende et stort nok potentiale til, at succesiværksætteren Morten Strunge har ladet sig friste til at skyde penge i foretagendet, skriver Børsen torsdag.

Morten Strunge har de seneste fem år stået bag to kæmpesucceser; mobilselskabet Onfone og bogstreamingstjenesten Mofibo. Begge er blevet solgt for trecifrede millionbeløb og har efterladt den 30-årige iværksætter med en velspækket tegnebog.

Strunge har alliereret sig med Thomas Ryge, tidligere direktør i Pandora, i forbindelse med investeringen i Son of a Tailor og til Børsen oplyses det, at der er tale om »nogle millioner«.

De to er ikke de eneste, der kan se potentiale i konceptet med at skræddersy t-shirts til kunder - tilbage i 2015 fik virksomheden en indsprøjtning fra Founders, som Kirkbi, Bestseller og William Demant Fonden står bag.


»At få to så stærke profiler ind i virksomheden på nuværende tidspunkt er noget nær et drømmescenarie for os,« siger Jess Fleischer, adm. direktør i Son of a Tailor.

I øjeblikket tjener selskabet endnu ikke penge, og i det seneste regnskab sluttede man på et underskud på godt 2,6 millioner før skat. Morten Strunge siger til Børsen, at han blandt andet ser et potentiale i, at virksomheden fra starten har tænkt internationalt, og at konceptet kan udvikles yderligere.