For tre år siden rykkede den unge it-virksomhed Zendesk, der står bag en internetbaseret løsning til håndtering af kundehenvendelser, til Silicon Valley, hvor virksomheden er vokset til i dag at beskæftige omkring 100 medarbejdere. Nu kigger it-iværksætterne mod Danmark – og vil åbne en udviklingsafdeling i København. Det skriver it-kommentator Dorte Toft på sin blog Bizzen torsdag.
Her forklarer medstifter og direktør i Zendesk Mikkel Svane, at der er hård konkurrence om de bedste folk i San Fransisco og Silicon Valley, hvor it-virksomhedens udviklingsafdeling i dag har mellem 40 og 50 medarbejdere.
- Hvis vi vil vokse hurtigere, bliver vi nødt til at ansætte talent, der hvor de bor. Så det er ikke et omkostningsreduktions-initiativ. Vi havde en række følere ude i forskellige lande, og vi fik helt fantastisk feedback i Danmark, oplyser Mikkel Svane til bloggen.
Læs mere om planerne på Dorte Tofts blog Bizzen
Zendesk blev stiftet i Danmark for omkring fire år siden af de tre iværksættere Mikkel Svane, Alexander Aghassipour og Morten Primdahl. Efter godt et års tid flyttede de forretningen til Silicon Valley, hvor virksomheden i dag beskæftiger omkring 100 medarbejdere.
Tilbage i maj annoncerede Zendesk et kundetal på 10.000, hvoraf cirka 70 procent er virksomheder i USA blandt andre kendte tech-virksomheder som Groupon og Twitter.
Læs også på EVB.dk:
Zendesk om Silicon Valley: Iværksætteri er en industri