Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Bestseller-brandet Jack & Jones Premium-kampagnen »Made From Cool«, der blandt andet består af en række reklamefilm med skuespilleren Christopher Walken i hovedrollen som en skrædder med magiske evner, er på stort set alles læber i den danske reklamebranche i øjeblikket.
Og også udlandet har fået øjnene op for kampagnen, hvilket gav sig udslag i en imponerede prishøst, da der i sidste uge blev uddelt priser til årets bedste reklamekampagner ved Eurobest-festivalen, der bedst kan betegnes som EM i reklame.
Det danske reklamebureau &Co står bag kampagnen, produktionsselskabet Bacon CPH har tilpasset de kreative tanker filmformatet, og Martin Werner instrueret filmene, der udover over to Grand Prixer – det bedste, der kan opnås i filmkategorien - også hentede to gange guld mere hjem i kategorien Film.
Med andre ord blev fire af kampagnens reklamespot hædret ved Eurobest, og dermed følger den meget omtalte kampagnen op på succesen fra slutningen af november, hvor den løb med den fornemste pris i Film-kategorien ved den internationale prisuddeling Epica Awards.
I håndværkskategorien ved Eurobest, Film – Craft, tog de også godt for sig af retterne med 12 gange bronze, fem sølv og yderligere en af guld i underkategorien Casting.
Dansk Bacon er bedst
De mange priser gav sig udslag i, at danske Bacon stod øverst på podiet, da årets bedste europæiske produktionsselskab blev hædret med »The Eurobest Golden Palm«.
Flere andre danske bureauer og kampagner klarede sig også fornemt. Heriblandt en reklamefilm fra Han Kjøbenhavn udarbejdet i samarbejde med Spoiled Productions og DDB, som bl.a. blev belønnet med guld.
Robert/Boisen & Like-minded kunne ligesom McCann Copenhagen og Hello Monday også rejse hjem med priser i bagagen.
Det samme gælder to unge reklametalenter, som sikrede Danmark en flot tredjeplads i festivalens talentkonkurrence, Young Creatives Integrated Competition, for arbejdet »Share your world«. Det drejer sig om de to kreative Mads Haugsted Rasmussen og Tammes Bernstein fra det internationale reklamebureau AKQA.