Dansk »piccolo-firma« med vokseværk modtager milliontilskud

En ny dansk virksomhed, LuggageHero, der passer på turisters baggage, mens de er på ferie, får nu en kapitalindsprøjtning fra private investorer og planlægger at åbne op i New York.

Jannik Lawaetz, stifteren af en ny-opstartet dansk virksomhed tager sig af opbevaringen af tasker og kufferter, når turister og rejsende kommer til Danmark. LuggageHero, som virksomheden hedder, har åbnet kontor i London, og målet er efter et tilskud på 2,5 mio. kr. at starte op i New York. Arkivfoto.
Læs mere
Fold sammen

Det går kun én vej for den nye virksomhed LuggageHero - og det er fremad.

Den danske startupvirksomhed LuggageHero opbevarer bagage for turister og rejsende i storbyer, og den har nu fået et klækkeligt tilskud på 2,5 mio. kr. Planen er, at den lille virksomhed skal udvide forretningen til New York.

Selvom virksomheden kun er ét år gammel, har den ifølge den unge stifter og CEO Jannik Lawaetz kraftigt vokseværk.

»Vi har set en kraftig kundetilvækst, og de seneste tre måneder er vi vokset med ca. 300 pct. Så det er begyndt at blive en supergod forretning,« siger han.

Efter kun 2,5 måned blev LuggageHero, der dengang hed Drop’n’Local, anbefalet af Wonderful Copenhagen, og udover Danmark har de partnere i både Australien, England og Norge.

De 2,5 mio. kr. kommer fra private investorer og nærmere betegnet brødreparret Jacob Frederik Christensen og Anders Gautier Christensen, som står bag spiludviklingsvirksomheden Cego, der har hovedsæde i Aalborg.

»Det har ikke været livsnødvendigt for vores likviditet med kapitaltilskuddet, men det har været vigtigt for os, for at vi kan vokse så hurtigt som muligt,« siger Jannik Lawaetz.

1. marts i år åbnede LuggageHero kontor i London, og Jannik Lawaetz fortæller, at næste mål bliver at udvide til New York.

»Vi skal følge samme formel som London og have nogle folk, der kan sparke døre ind til de rigtige kæder, butikker, hoteller og hostels. Det bliver benhårdt, indtil vi har opnået et kendskab til både forretningerne og kunderne, men målet er, at vi til en start skal være minimum 100 steder i New York,« fortæller han.

Hvor meget LuggageHero omsætter for, vil Jannik Lawaetz ikke ud med, da han mener, at det vil være at afsløre for meget, men fortæller, at: »det er en rigtig, rigtig god forretning.«