Dansk online modebutik forudser større underskud

Smartguy Group, der står bag den online tøjmarkedsplads Stylepit, fastholder sine forventninger til omsætningen, men må præcisere sine forventninger til bundlinjen, som kommer til at ligge i den tunge ende.

Smartguys onlinesite, Stylepit. Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det er med Smartguys tredje kvartal, som det er med tøj. Noget ser godt ud, og noget er bestemt ikke kønt.

Modevirksomheden, der for nylig har skiftet navnet på sin hovedportal til Stylepit, præciserer nu sine forventninger til det indeværende års resultat, efter et tredje kvartal, hvor selskabet har været hårdt ramt af uroen i Ukraine og den store konkurrence på dets nordiske hjemmemarked.



Derfor forudser Smartguy, at EBITDA kommer til at ligge i den tunge ende af det hidtil udmeldte interval på mellem minus 20 millioner kroner og minus 30 millioner.



E-handelspladsen fastholder dog sin forventning om en omsætning på 500 millioner kroner i det indeværende år, hvor Stylepit-brandet skal stå sin første prøve.

»Alle tre hovedforretningsområder – herretøj, dametøj og børnetøj er nu samlet på et fælles website med et samlet ”look and feel”, der er i overensstemmelsemed det opgraderede brand image. Samlingen af forretningsområder under ét fælles varemærke og én platform ventes at bidrage til en markant effektivisering og forbedret udbytte af salgsfremmende omkostninger,« skriver selskabet i en pressemeddelelse.

»De første resultater efter lanceringen af den nye identitet og positionering i årets fjerde kvartal har været positive, og modtagelsen hos kunderne i de nordiske hjemmemarkeder meget tilfredsstillende,« fortsætter selskabet.

Smartguy offentliggjorde i februar halvårsregnskab. Nettoomsætningen i det skæve regnskabsårs første seks måneder udgjorde 260,9 millioner kroner, svarende til en samlet vækst på 17,9 procent i forhold til samme periode sidste år. Til gengæld udgjorde periodens resultat inklusiv særlige poster og inklusiv nedskrivning af ejendomsværdier – 65,7 millioner kroner i perioden, mod 8,6 millioner i samme periode sidste år.