Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Siden 2009 er det gået stærkt for Christian Steffensen og hans virksomhed KirkeWeb, og nu står en international udvidelse for døren. Kirkeportalen har netop afsluttet en investeringsrunde med vækstprogrammet Accelerace, og det har resulteret i en investering på tre millioner kroner. Nu skal det tyske marked indtages.
- Det har hele tiden været målet at gå internationalt, og nu har vi fået midlerne, fortæller en tydeligt glad direktør.
Gennem de sidste seks måneder har KirkeWeb været i kontakt med Accelerace, hvor de har arbejdet målrettet på at gøre virksomheden skalérbar, men også på at overbevise vækstprogrammet om at der faktisk er potentiale i online-løsninger for kirker i ind- og udland. Og Christian Steffensen er ikke i tvivl om, at KirkeWebs koncept også holder syd for grænsen.
- Vi kender til deres udfordringer, for de er nogenlunde de samme, som vi har herhjemme. De har også svært ved at tiltrække unge og administrere deres tid og resurser, forklarer den 25-årige stifter, der forud for udvidelsen i det tyske har lavet markedsundersøgelser og været i kontakt med mere end 50 tyske kirker.
Han ser også en anden stor fordel i samarbejdet med de gejstlige kunder.
- Det er et segment, der har relativt mange penge, og så er det et segment, som mange ikke tør satse målrettet på. Så vi har meget store forventninger, siger han.
I løbet af et par måneder er det planen, at de første tyske kunder skal være i hus, og det er ikke en urealistisk målsætning. Ved årsskiftet brugte 40 danske kirker KirkeWeb til administration og kommunikation, men nu er antallet til omkring 90 kirke.