Dansk lydgigant vil kile sig endnu bedre ind blandt de store – og tage spilmarkedet med

Forsyningskrisen har givet danske Jabra udfordringer med at følge med den voksende efterspørgsel på trådløse ørepropper. Ny satsning på topmarkedet og et nyt »billigmarked« tegner godt, og næste år skal milliardopkøb åbne det store spilmarked.

Stadig mere avanceret teknologi skal klemmes ind på stadig mindre plads, hvilket kræver stor ekspertise, når det stadig skal fungere og lyde godt. Danske GN Audio er med i verdenseliten med sine trådløse Elite-ørepropper (billedet) og gør nu klar til også at gå ind i den lukrative spilverden. Jabra/GN Audio

Trods problemer med at få vigtige komponenter frem til tiden har den danske storproducent af trådløse ørepropper og hovedtelefoner, Jabra, leveret alt, hvad man har kunnet producere, og fået bedre fat i et bredere marked med også lidt billigere produkter. Til næste år skal der storsatses på også at få et solidt fodfæste på det store spilmarked.

»2021 har været et godt år oven på et rigtigt godt 2020. Vi har leveret en stærk vækst og har sat forventningen til 22-25 procent i år på toppen af de 42 procent, vi leverede sidste år. Jeg synes, at det er et stærkt udgangspunkt, som vi kan være meget tilfredse med. Der er voksende efterspørgsel, og vi har formået at ramme præcis, hvor vi skulle, med nye produkter,« siger René Svendsen-Tune, administrerende direktør for GN Audio, der står bag Jabra-mærket.