Dansk Industri i valgkampagne: Kære Danmark...

”Kære Danmark – hvad skal vi leve af i fremtiden?”, spørger Dansk Industri stilfærdigt i disse dage danskerne om. Kampagnen er udviklet sammen med We Love People.

Læs mere
Fold sammen

Folketingsvalget nærmer sig og Dansk Industri vil også bidrage.

Det sker via en større kommunikationskampagne, der skal at skabe opmærksomhed om – og forståelse for – private virksomheders konkurrenceevne og -vilkår, skriver Markedsføring.

– Vores velfærd bliver et vigtigt tema til valget. Men velfærd kommer ikke af sig selv. Det er vores virksomheder, der bidrager til at skabe fundamentet. Hvis det går godt for virksomhederne, så går det godt for Danmark, og så går det godt for velfærden, Siger Marion Hannerup, kommunikationsdirektør i DI.

– Danmark har de næste 15 år udsigt til at få den sjette laveste vækst blandt de 34 OECD-lande. Det betyder, at de lande, vi normalt sammenligner os med, bliver rigere og får bedre råd til at investere i uddannelse, forskning og de nyeste behandlinger på sygehusene, end vi gør, fortsætter Marion Hannerup.

Det er We Love People, der er bureau på opgaven. Hvad er idéen bag eksekveringen?

– Vi har valgt at udvikle en kampagne, som på den ene side synliggør virksomhedernes værdi for samfundet og på den anden side tydeliggør, at når erhvervslivet vinder, vinder hele Danmark, siger Andreas Lange, kontaktdirektør i We Love People.

Den første annonce, der kører på postere og print, er meget neutral i kommunikationen. Ingen hentydninger til ”Blå Blok” eller alternativer til den siddende regering.

Det ser ud til, at Dansk Industri vælger at ”informere” snarere end ”manipulere” befolkningen frem mod valget. Ganske som LO har besluttet ikke at støtte Socialdemokraterne, SF og Enhedslisten.