Dansk bøfkoncept tager London med storm og udvider i udlandet

Bøfkæden Mash går offensivt til værks i udlandet med det engelske marked som spydspids.

Jesper Boelskifte i MASH på Bredgade. Fold sammen
Læs mere
Foto: LISELOTTE SABROE

Beboerne i London er vilde med at sætte tænderne i møre bøffer fra Mash, og i 2015 blev det tyskernes tur. Succesen i udlandet har nu givet den danske restaurantkæde blod på tanden til at udvide forretningen i både England og Tyskland, skriver Børsen.

»Det udenlandske marked har vist sig at være rigtig godt for os og har vist, at de rigtig gerne vil os og vores koncept. Derfor ser vi nu på et marked, der næsten er uudtømmeligt for os,« siger Jesper Boelskifte, adm. direktør for Copenhagen Concepts, som udover Mash også ejer Le Sommelier og Umami.

Mash har siden 2012 drevet en af Londons største steakrestauranter, og sidste år åbnede kæden en restaurant i Hamborg. Både England og Tyskland er markeder, som Jesper Boelskifte betragter som meget interessante. Således er målet med udvidelsen at åbne to til tre restauranter i London og mellem 10 og 20 i Tyskland.

Det er ikke kun i udlandet, at Mash vokser. Sidste år åbnede bøfhuset både en restaurant i Rungsted og på toppen af Tivoli Hotel, og det betyder, at Danskerne snart har rigelig mulighed for at spise sig mætte på Mash. Jesper Boelskifte fortæller, at der måske åbner en enkelt eller to filialer mere i Danmark, men at markedet er ved at være mættet, for hvis »vi vil mere, så er det udlandet.«