Dansk barimperium kan snart få ny ejer

Øl, shots og farvet lys. Rekom, der ejer diskoteks- og barkoncepter som Guldhornene og Heidis Bier Bar, står midt i en salgsproces.

Guldhornene er en af de barkæder, der hører under Rekom. Det hele startede med, at Adam Falbert købte en bar som 23-årig. I dag er han i midten af 40erne og ejer omkring 45 procent af virksomheden. Foto: Erik Refner Fold sammen
Læs mere
Foto: Erik Refner

Den landsdækkende bar- og diskotekskæde Rekom Group står midt en i en salgsproces, skriver Finans. Kæden har koncepter som Heidis Bier Bar, Guldhornene, Den Glade Gris og LA Bar København i porteføljen og præsterede et driftsresultat (EBITDA) på 61 millioner kroner for 2016/2017 mod 51 millioner i 2015/2016. I dag leder kæden efter nye ejere gennem Deloitte.

Samtidig forventer koncernen at sprede vingerne yderligere i 2018 med en vækststrategi, der indebærer »flere barer i Danmark, Norge og mindst et nyt land« ifølge regnskabet fra november sidste år. Ifølge Finans er den kraftige ekspansion sket på bekostning af ejerne, da størstedelen af overskuddet er gået til reinvestering, og et eventuelt salg vil kunne sikre de nuværende indehavere på længere sigt.

Hvilke købere der har interesse i salget, er uvist, men en kilde hos Finans ser, at Rekom kan være interessant for kapitalfonden Maj Invest Victor Gruppen. Fonden står bag flere restauranter i København, blandt andet Umami, Trattoria og – naturligvis – Café Victor.

Deloitte ønsker ikke at kommentere sagen.