Dannebrog i Coca-Colas logo?

Et reklamestunt fra Coca-Cola i Københavns Lufthavn i Kastrup forleden har vakt en del international opmærksomhed. Ideen er svensk/dansk og skyldes McCann-gruppen.

Coca Cola mener, at der ligheder mellem deres logo og Dannebrog. Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det skriver Version2.dk

Danskerne er verdens lykkeligste folk, hedder det sig ofte i internationale undersøgelser.

Og når man er et brand, som bygger store dele af sin markedsføring på begrebet ”happiness”, som Coca-Cola gør, så ligger den lige til højrebenet.

Sådan tænkte man i hvert fald hos reklamebureauerne McCann Worldgroup og McCann København fornylig, og vips - opdagede man, at det danske flag ”gemmer” sig i Coca-Colas logo.

Det blev til en ganske særlig Coca-Cola-automat, som en enkelt dag i Københavns Lufthavn i Kastrup ikke spyttede Coca-Cola’er ud, men derimod lettere alternative versioner af Dannebrog.

Stuntet ”The Happy Flag” har siden fået en del opmærksomhed i internationale reklamemedier: Creativity Online, Adweek, Shots og flere andre har således skrevet om den.

Se en film om eventen her: