Danisco: Forskning i Kina uundværligt

Når Danisco i disse år opretter nye forskningsstillinger, sker det i langt de fleste tilfælde i Kina. Kinesiske forskere gør det nemlig langt lettere at udvikle produkter, der vil sælge i Kina, siger Tom Knutzen, adm. direktør i Danisco.

Daniscos adm. direktør, Tom Knutzen, ser store fordele i placere forskning i Kina. Kinesiske forskere gør det langt lettere for selskabet at ramme kinesisk smag. Fold sammen
Læs mere
Foto: Liselotte Sabroe
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Det kan godt være, at en lego-klods sælger både i Danmark og i Kina. Men en juice skal ikke nødvendigvis smage af det samme i Hillerød og i Shanghai. Derfor er det altafgørende for en ingrediensvirksomhed som Danisco at drive forsknings- og udviklingsafdelinger i både Danmark og i andre markeder som Kina.

Det fortæller adm. direktør i Danisco, Tom Knutzen, om i dette indslag, hvor han beskriver, hvordan Danisco i dag vælger at oprette flere nye forskningsstillinger i Kina end i noget andet marked.

Se indslaget her.

At drive forskningsafdelinger så forskellige steder i verden som Shanghai, København og Californien, udgør dog en særlig udfordring, hvis man vil sikre sig, at erfaringer bliver udvekslet på tværs af grænserne. Tom Knutzen fortæller blandt andet i indslaget om, hvor vigtigt det er for selskabet at sikre, at en stor del af medarbejderne får erfaring fra forskellige markeder.