Daimler giver luksusbil-konkurrenter baghjul i Kina

Den tyske luksusbilproducent Daimler kører fra sine konkurrenter på luksusbilmarkedet. Indtjeningen for andet kvartal er øget med 54 pct.

Foto: RAINER JENSEN

Indtjeningen for andet kvartal er øget med 54 pct. til 3,78 mia. euro (EBITA) fra 2,46 mia. euro samme tid sidste år. Det skriver Bloomberg News.

Indtjeningen overgik dermed analytikernes forventninger på 3,31 mia. euro.

Det er bilproducentens nye modeller, der har giver konkurrenterne baghjul. Daimler har formået at øge sit salg med 19 pct. til 37,5 mia. euro mod forventede 36,5 mia. euro.

Det er især på det kinesiske marked, der er verdens største, at Daimler ligger i overhalingsbanen. Konkurrenterne BMW og Audi har modereret deres forventninger til det kinesiske marked, hvorimod Daimler forventer at det kinesiske marked vil vokse anseligt, skriver Bloomberg.

Også globalt har Daimler som mål at overhale sine konkurrenter. Producenten vil føre feltet som verdens mest sælgende luksusbil-producent, inden årtiet er omme, lyder det fra Stuttgart-firmaet.