Dagligvaregigants manøvre er snedig, mener ekspert – men den »illoyale« danske forbruger kan spænde ben på længere sigt

»Basalt«, hedder Salling Groups nye ultra-discountkæde, der testes af i de kommende måneder. Ekspert i detailhandel og forbrugeradfærd Dorte Wimmer mener, at tiltaget er godt tænkt. Men det er svært at sige, om den historisk »illoyale« danske forbruger bliver hængende, når inflationen en dag er faldet igen, siger hun.

I første omgang skal ti af Salling Groups Basalt-butikker åbne inden jul på tværs af Danmark. Tre åbner i oktober, den første på Amager Landevej i Kastrup, og det vil være tidligere Netto-butikker, der står for skud i omlægningen. Thomas Lekfeldt (arkiv)

Dagligvarekoncernen Salling Groups lancering af en nyskabende discountkæde er ifølge ekspert i detailhandel og forbrugeradfærd Dorte Wimmer »rigtig smart set«.

Basalt, hedder den nye kæde, der i første omgang skal åbne ti butikker inden jul på tværs af landet.