Dagbladet Børsen mister marketingchef

Efter fem år som marketingchef hos dagbladet Børsen er Thomas Heltborg Juul sprunget ud som selvstændig.

Dagbladet Børsens marketingchef Thomas Heltborg Juul er efter fem år på Børsen stoppet 1. januar for at starte konsulentfirmaet Innovers.

Thomas Heltborg Juul går sammen med en partner, Troels Palshof, der i forvejen driver konsulentvirksomheden Minddoc og ejer FirmaDVD.

"Vi vil arbejde med innovation og marketing - en kombination, som tilfører langsigtet værdi. For mange virksomheder fokuserer på daglig drift og fastholdelse af eksisterende forretningsområder mens innovation og ideudvikling ikke får nok opmærksomhed. Det er Innovers eksistensberettigelse. Vi vil på konsulentbasis udvikle nye forretningskoncepter og optimere eksisterende marketingindsatser," siger Thomas Heltborg Juul.

De sidste tre år af hans fem-årige karriere hos dagbladet Børsen har Thomas Heltborg Juul været ansvarlig for al markedsføring hos avisen - bl.a. bladsalg, annoncesalg og konferencer.

Men nu skal der altså ske noget andet.

"Jeg har mødt en gut som kan noget, jeg ikke kan. Vi går utroligt godt i spænd og har identificeret et hul i markedet, som vi mener, vi kan udfylde. Jeg kender det fra min egen situation, hvor man bruger alt sin tid på den daglige drift og for lidt tid på at komme op i helikopteren - det tror jeg, at stort set alle ledere kan nikke genkendende til," siger 31-årige Thomas Heltborg Juul.