Cult udfordrer Carlsberg med ny øl

Cult går på mandag angiveligt direkte til angreb på Danmarks to største bryggerier, Carlsberg og Royal Unibrew.

Foto: Kaare Smith
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Offensiven sker med en helt ny øl, Kay-Sar, der vil blive solgt i stort set samtlige supermarkedskæder og hos restaurationsbranchen. Målet er en markedsandel på 5-8 pct. af det totale danske øl-marked i løbet af fem år, skriver morgenavisen Jyllands-Posten. Og Cult skal tages alvorligt.



Risskov-virksomheden har historisk vist sig som en formidabel modstander på nichemarkedet for Cider i Danmark og ved grænsebutikkerne. Med ejeren Brian Sørensen i spidsen har man været i stand til at fange de unges opmærksomhed med nogle til tider aggressive kampagner med seksuelle over- og undertoner.



»Vi går helhjertet ind i øl-projektet. Det bliver den største reklamekampagne, vi nogensinde har kørt, med både annoncer, outdoor og tv-reklamer. Vi vil gøre det trendy at drikke øl igen. Det har de gamle bryggerier ikke formået. Det danske ølsalg er derfor også faldet med 30 pct. de seneste 10 år,« siger Brian Sørensen fra Cult til Jyllands-Posten.