Cult er ligeglad med retningslinjer

Alkoholproducenterne har nedsat nye retningslinjer for god reklameskik, men det er Cult ligeglad med.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

For at undgå at børn og unge bliver udsat for alkoholreklamer – og for at undgå statslig indblanding – har de danske alkoholproducenter indført nye retningslinjer for, hvad der er god reklameskik. De nye regler indebærer blandt andet, at modeller og skuespillere brugt i alkoholreklamer skal være og se ud til at være minimum 25 år. Desuden må man ikke markedsføre alkohol i medier, hvor over 30 procent af publikum er børn og unge.

Men de nye retningslinjer rager Cult en papand.

- Vi følger loven og ikke retningslinjerne, og vi har ikke tænkt os at ændre på vores markedsføring. Med de her retningslinjer vil det være fuldstændig umuligt at reklamere overhovedet, siger Brian Sørensen, direktør i Cult Energy, til Berlingske Tidende. Cult, der ikke er medlem af en brancheorganisation, har gentagende gange gjort et stort nummer ud af at provokere i sin markedsføring – ofte med brug af bare damer.

Læs mere om Alkoholreklamenævnets nye retningslinjer her.