Coop.dks dagligvaresatsning kæmper med børnesygdomme

Irmas succesfulde net-supermarked blev til Coop.dk MAD i april, men overgangen har bestemt ikke været uden problemer. Det indrømmer den kommercielle direktør.

Foto: Christian Lindgren

I april blev Irmas netbutik til Coop.dk MAD. Den blå Irma-farve kom i røde Coop-klæder, og Irmas netsucces skulle bredes ud fra Sjælland til hele Danmark. Nu skulle det være muligt at handle madvarer hjemme fra sin sofa, og få bragt dem til døren uanset om man var bosat i Skagen eller Gedser. Problemet er bare, at overgangen ikke har været specielt vellykket.

Det skriver Børsen.

»Det har været en stor opgave at få rettet skuden op, så vi er sikre på, at man får friske varer uanset om det er en avocado, fersk kød eller æg. Det har man undervurderet i starten, for det kommer ikke af sig selv,« siger Morten Viktor, der er kommerciel direktør for Coop.dk MAD.

Han tiltrådte stillingen i juni, to måneder efter at Coop MAD havde slået dørene op. Men børneproblemerne havde allerede hobet sig op for den nye netbutik, der kæmpede med udsolgte varer samt produkter, der ikke var friske, når de nåede kundernes køleskabe.

Ifølge Morten Viktor er de problemer i dag løst, men han indrømmer dog, at man har kæmpet med nogle fejl og mangler, der ikke har givet den bedste start for det nye online-supermarked, der slår sig op på et sortiment med flere end 8000 varer.

At kunderne har haft samme oplevelse afspejler sig i firmaets score på Trustpilot. Ifølge Børsen er Mad.coop.dk blevet bedømt til blot 4,6 i gennemsnit, hvilket er langt efter konkurrenterne Osuma.dk, Nemlig.com og Shobr.com på skalaen, der går fra 0 til 10.