Coop vil ind på markedet for forsikringer

Coop, der er Danmarks største supermarkedskæde, vil i samarbejde med forsikringsselskabet Topdanmark begynde at tilbyde forsikringer til de omtrent 1,75 mio. medlemmer af Coop.

Foto: Jens Nørgaard Larsen. Coop, der er Danmarks største supermarkedskæde, vil i samarbejde med forsikringsselskabet Topdanmark begynde at tilbyde forsikringer til de omtrent 1,75 mio. medlemmer af Coop.
Læs mere
Fold sammen

Det skriver Dagbladet Børsen.

Det er gennem kædens digitale kanaler, at den inden for fem år vil tiltrække 50.000 nye forsikringskunder. Hele salgsprocessen skal også foregå digitalt gennem Coops medlemsapp.

»Når vi kan få så mange medlemmer aktiveret til at bruge vores app, så burde vi også kunne få dem aktiveret til at købe en forsikring via appen. Vi vil have flere til at interessere sig for deres forsikringer,« siger Anders Mittag, der er direktør for medlemsprogrammer og digitale kanaler i Coop, til Børsen.

Han mener at Coop kan tiltrække nye forsikringskunder, fordi de danske forbrugere har en stor tillid til Coop som brand.

I begyndelsen vil supermarkedskæden sælge bilforsikringer, da det er dette marked, der vurderes til at have størst udskiftning. Men på sigt har Coop og Topdanmark tænkt sig, at der skal være en sammenhæng mellem de dagligvareprodukter, som den enkelte kunde køber, og den forsikring, som kunden har hos dem.

En idé som Lars Bay Nielsen, der er senior manager for financial services i konsulentvirksomheden Accenture, mener er grundlæggende for, at målsætningen om de 50.000 kunder om fem år kan lade sig gøre.

Coops mål for det nye forsikringssamarbejde er blandt andet at få danskerne til at tage en større interesse i sine forsikringer.