Coop genvælger AFA

Coop, der repræsenterer 36 % af al dagligvarehandel i Danmark, fortsætter samarbejdet med AFA JCDecaux. En moderniseret tilgang til outdoormediet, forklarer genvalget.

Foto: Nikolai Linares

Hver uge handler flere end 55 % af danskerne i en af Coops mange butikker, og nu har detailgiganten forlænget samarbejdet med outdoor-leverandøren AFA JCDecaux, skriver Markedsføring.

- Coops mange dagligvarekæder når ud rigtigt mange danskere, som vores annoncører har en stor interesse i at få deres budskab ud til, lyder det fra Casper Claudius Gregersen, Commercial Director hos AFA JCDecaux, i en pressemeddelelse.

- Jeg glæder sig over det fortsatte partnerskab. Med fortsættelsen af vores samarbejde, har vi med Coop en visionær partner på dagligvaremarkedet, der ser med åbne øjne på de nye digitale muligheder som er stærkt på vej ind i dagligvarehandlen.

Han fortæller, at AFA med mobilen som omdrejningspunkt netop nu ser en ændring i danskernes indkøbs- og medieadfærd, som skaber helt nye muligheder for outdoor.

- Reklamer ved butikker ses af mere end 60 % af danskerne og hele 42 % bruger mobilen til at søge aktivt videre på baggrund af outdoorreklamer, fortsætter han.

Det hænger meget godt sammen med AFAs vision om at implementere fremtidens outdoormedier i dagligvarehandlen, mener Casper Claudius Gregersen.

- Vi har samtidig valgt at sige farvel til reklamer på indkøbsvogne. Nu skal nye medier til, - medier som kommer endnu tættere på kunderne og sikrer annoncørerne bedst mulig effekt. Vi ser frem til at lancere vores nye medier allerede i indeværende år, men fortsætter selvfølgelig med de salgsgenerende POS-medier i Kvickly, Brugsen og Fakta på Abribus-mediet, han og fortæller, at Irma fremover bliver en del af AFAs POS-medier.

Claus Olesen, chef for indirekte varer Coop Danmark, supplerer:

- Coop er glad for den nye aftale, der sikrer at AFA og Coop sammen udvikler samarbejdet omkring fremtidens outdoormedier, siger han.

Coop består af 1.200 butikker, som dels er ejet af Coop Danmark og dels af en række selvstændige brugsforeninger. Derudover favner Coop også Coop Bank, Coop Invest, de 1,4 millioner medlemmer og foreningen, som står bag.

AFA JCDecaux er en del af verdens største outdoorkoncern, JCDecaux, som er repræsenteret i mere end 60 lande.