Coop bruger en milliard på ansigtsløft

Brugsen og Fakta skal piftes op, og der skal nye butikker til, lyder det fra Danmarks største detailvirksomhed Coop. Selv priserne får en tur gennem moderniserings-maskinen og skal være mere konkurrencedygtige.

Efter adskillige år med svage resultater, er Coop nu parat til at smide en mia. kr. i nye butikker og en modernisering af de nuværende, skriver Børsen.

"I mange år har vi kæmpet med, at vi ikke har tjent penge nok, så der har ikke været rådt til at investere i butikkerne, men det har vi nu," siger adm. direktør i Coop Danmark, Per Bank, til Børsen.

Konkret skal profilen i de enkelte butikskæder skærpes, og de fysiske rammer skal moderniseres - og så skal priserne være mere konnkurrencedygtige.

"Vi har i lang tid haft det image, at vi er lidt dyre. men det har vi gjort op med nu og har sat priserne ned, så de svarer til niveauet i de butikker, vi konkurrerer mod," siger Per Bank til Børsen.

Moderniseringen er allerede begyndt i 2007, og det har fået omsætningen til at stige med mellem 10 og 25 pct. i de moderniserede butikker, skriver Børsen. Satsningen bliver nu speedet op i 2008 og 2009 med beløbet på en mia. kr.

Kilde: Børsen