Coloplasts salg af urologiprodukter løftet af fransk fremgang

Coloplasts urologiforretning omsatte for 342 mio. kr. i fjerde kvartal 2014/15, hvilket lå stort set på linje med analytikernes forventninger om en omsætning på 348 mio. kr. ifølge estimater indsamlet af Ritzau Estimates.

Coloplast har tre primære forretningsområder: stomi, kontinens og urologi, samt hud- og sårpleje.
Læs mere
Fold sammen

I fjerde kvartal 2013/14 var omsætningen i divisionen 301 mio. kr.

»Udviklingen var som for tidligere kvartaler hovedsageligt drevet af salg af endourologiske engangsprodukter, specielt i Frankrig«, skriver Coloplast i regnskabet, der er offentliggjort tirsdag.

»Salget af Altis-slynger til behandling af stressinkontinens hos kvinder og Restorelle-produkter mod nedsunket underliv på det amerikanske marked påvirkede kvartalet positivt, mens markedet for penisimplantater fortsat er udfordret«, skriver medicokoncernen.

Den del af urologimarkedet, hvor Coloplast er repræsenteret, estimeres til at have en værdi på 9-10 mia. kr. Markedsvæksten estimeres til 3-5 pct., og her voksede Coloplast med 5 pct. i fjerde kvartal.

Coloplasts andel af det samlede globale marked for urologiprodukter udgør 10-15 pct., oplyser selskabet.