• Foto: Jonas Vandall

    Coloplasts amerikanske hovedkontoret, der med sin topmoderne og lyse skandinaviske stil skiller sig ud midt i et kvarter med nedslidte industribygningerg i Minneapolis.

    1 / 8

  • Foto: Jonas Vandall

    I disse lokaler indopererer de deres produkter på kadavere for at se, hvordan de kan forbedres, inden de går i produktion eller for at forbedre allerede eksisterende produkter.

    2 / 8

  • Foto: Jonas Vandall

    Coloplasts laboratorium minder om en lys og venlig udgave af en retsmediciners arbejdslokale med brikse, rulleborde med redskaber, store operationslamper og en vask. Ude bagved er der et fryserum, hvor der er plads til den del af kroppen, som Colo­plast har behov for at teste sine produkter i, nemlig mellemgulv og øvre del af lårene.

    3 / 8

  • Foto: Jonas Vandall

    Urologi er videnskaben om urinveje og kønsorganer. Coloplast er i dag trods en forholdsvis lille markedsandel på 10-15 pct. verdens største inden for området.

    4 / 8

  • Foto: Jonas Vandall

    Selskabet råder over et meget bredt udvalg af mere eller mindre avanceret engangsudstyr, som læger bruger, når de f.eks. skal undersøge urinvejene, fjerne nyresten eller operere og behandle prostata-kræft eller forstørret prostata.

    5 / 8

  • Foto: Jonas Vandall

    MOdelfoto:

    »Det kræver høj etik at drive et kadaverlaboratorium, for vi skal naturligvis vise respekt for de afdøde. Ingen får f.eks. lov til at se mere end det højst nødvendige, og de afdøde, der har doneret kroppen, er altid 100 pct. anonyme,« forklarer Steffen Hovard, der er direktør for Coloplasts urologi-forretning

    6 / 8

  • Foto: Jonas Vandall

    Coloplast, Advanced Surgical Solutions for Surgical Urology (Foto: Jonas Vandall)

    7 / 8

  • Foto: Jonas Vandall

    Ed Veome, Senior Vice President (SVP), US CHRONIC CARE i Coloplasts amerikanske forretning i Minneapolis. (Foto: Jonas Vandall)

    8 / 8

Luk