Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Det vurderer administrerende direktør for Coloplast, Lars Rasmussen.
I et TV-indslag med Berlingske Nyhedsmagasin fortæller han, at en virksomhed som Coloplast altid har behov for markedsnær udvikling.
Web-tv: Adm. dir. Lars Rasmussen fra Coloplast
Udviklingen af vesteuropæiske produkter fungerer bedst i Vesteuropa, mens produkter til kineserne bedst skabes i Kina.
Derudover har danske udviklingsafdelinger en anden styrke. Meget flade strukturer og meget lidt hierarki danner grundlag for et højt udviklingstempo, vurderer han.
Når det er sagt, så går det stærk i Kina, hvorfor det er svært at se et ligeså klart billede af Kina om 10-15 år
"Kina er et land, man bare må have repsekt for," siger Lars Rasmussen.