Coca-Cola: Mælk med brus bliver et hit

Drikkevaregiganten Coca-Cola er klar med, hvad de tror og håber, bliver det næste store hit: Mælk med brus.

Foto: Scanpix
Coca-Cola er klar med et nyt produkt, der ironisk nok har givet mælkebønderne nyt håb for fremtiden.

Drikkevaregiganten lancerer nu en mælk med brus og frugtsmag på det amerikanske marked, der under navnet Vio, forhåbentlig skal ramme ned i det voksende marked for mælke-baserede drikkevarer.

Hvis drikken bliver en succes i USA vil den muligvis blive introduceret på andre markeder, og det har givet mælkebønder et håb om en renæssance blandt den unge målgruppe, der de sidste par år i stigende grad har skiftet mælkekartonen ud med en plastflaske med sodavand. Det skriver Times Online.

Vio, der groft sagt er mælk tilsat danskvand, fås i fire varianter med forskellige frugtsmage, opbevares ikke på køl, koster 1,50 dollars flasken, altså knapt otte kroner, og skulle ifølge en medarbejder hos Coca-Cola smage som ”fødselsdagsfest hos en isbjørn”.