Coca-Cola kåret som bedste varemærke

Amerikanerne synes nu, at Coca-Cola er det bedste varemærke. Dermed passerer sodavandsgiganten Sony og sætter sig for første gang på førstepladsen i en årlig undersøgelse foretaget af analysehuset Harris Interactive.

2.372 personer har via internettet svaret på, hvilket varemærke de bedst kan lide. Fold sammen
Læs mere
Foto: Scanpix
Syv år i træk er Sony havnet øverst på podiet, når amerikanerne af analysehuset Harris Interactive er blevet spurgt om, hvilket varemærke, der er det bedste, skriver Wall Street Journal.

2.372 personer har via internettet svaret på, hvilket varemærke de bedst kan lide. På tredjepladsen ligger Toyota efterfulgt af Dell, Ford, Kraft Foods, Pepsi Cola, Microsoft, Apple og endelig Honda på en tiendeplads.

I forhold til sidste år er Toyota klatret en enkelt placering op ad listen, mens Dell er faldet to pladser. Kraft Foods rykker op fra en niende til en sjetteplads. Honda går fire pladser tilbage til en tiendeplads.

Hewlett-Packard og General Electric er modsat sidste år havnet helt uden for top 10 i år. De lå henholdsvis nummer syv og otte sidste år.

Læs mere om undersøgelsen hos Wall Street Journal.